Vaihto- ja palautusoikeus (peruuttamisoikeus)
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun tilattu tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Palautus on tehtävä viipymättä.
Asiakkaille räätälöidyissä tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Ilmoita meille palautuksesta etukäteen. Palautamme maksamasi summan sen maksutavan kautta, jolla tilaus on maksettu. Maksamme palautuksen, kun tuote on palautunut meille. Tilaus, jota ei vielä ole toimitettu, voidaan peruuttaa maksutta. Tee peruutus tällaisessa tapauksessa puhelimitse arkipäivänä numeroon 040 537 0648.
Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun ja mikäli tuote palautetaan myöhään tai mikäli tästä maksutavasta aiheutuu muita kuluja (mm. viivästyskorko), emme vastaa näistä kuluista vaan palautamme asiakkaalle ainoastaan tuotteen ostohinnan.
Palautusoikeuden käyttämiseksi sinun on ehdottomasti ilmoitettava meille päätöksestä peruuttaa tilaus ottamalla yhteyttä joko puhelimitse 040 537 0648 tai sähköpostitse info@luoniva.fi.
Peruuttamisoikeuden vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, alkuperäisessä kunnossa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla paikallaan kaikki tuotemerkinnät ja -laput. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka. Koruissa voi olla myös läpinäkyvä myyntipakkaus, jonka voi sinetöidä ja palautuksen ehdoksi voi määritellä, että sinetin on oltava ehjä. Mutta riippuu toki millainen myyntipakkauksesi on, ja onko sillä merkitystä onko tuotetta kokeiltu/sovitettu.
Noutamatta jätetty tilaus
Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.
Mikäli asiakas jättää noutamatta tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin meille 20,00 € toimitus- ja käsittelymaksua. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00 €)
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti tai puhelimitse yhteystiedoissa mainittuihin yhteystietoihin. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiasta täytyy tehdä välittömästi reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.